Furtul din magazine a devenit un fel de sport national in Statele Unite ale Americii, numai anul trecut, 25 de lanturi de magazine au prins in total 1,1 milioane de hoti, cu 7% mai mult fata de anul trecut, scrie MarketWatch. Pe langa furturile comise de clienti, patronii magazinelor se plang mai nou si de obiectele sustrase de catre proprii angajati.
In SUA, bunuri in valoare de 13 miliarde de dolari sunt furate anual, in schimb, numai un hot din 48 este si prins de catre politie. Conform MarketWatch, in 2012 doar 138 de milioane de dolari au fost recuperate din prejudiciul total.
1. Cosmetice
Produsele de infrumusetare sunt adesea urmarite de cei care se afla intr-o stare emotionala instabila, si care cred ca un mic rasfat de acest gen i-ar face sa treaca mai usor peste depresie si sa ii faca sa uite de problemele pe care le au. Pentru altii insa, este si un fel de razbunare.
“Produsele de regenerare a parului, de albire a dintilor sau cremele sunt adesea vizate. Unii oameni sunt suparati ca trebuie sa plateasca un pret mare pentru ele, dupa ce ca au si o baza genetica proasta, ce ii face sa aiba nevoie de asemenea produse”, explica Rachel Shteir, autoarea cartii “O istorie culturala a furtului din magazine”.
2. Teste de sarcina
Clientii tineri fura aceste obiecte pentru ca, cel mai adesea, le este rusine sa vina cu ele la casa de marcat, dar se gasesc destui hoti si in randul persoanelor adulte, ce reprezinta 75% din total. Insa testele de sarcina sunt preferate si de retelele infractionale organizate, din cauza faptului ca sunt usor de revandut online.
3. Produse pentru bebelusi
Tot din cauza faptului ca se pot vinde usor pe internet, dar si datorita gamei variate de produse, articolele pentru bebelusi se regasesc si ele pe lista hotilor. Acestia prefera sa foloseasca niste genti care apar ca fiind din hartie, dar care