Enel România a premiat vineri câştigătorii celei de-a 7-a ediţii a concursului naţional Play Energy şi pe cei ai competiţiei interne We are Energy.
Cele două proiecte promovează diseminarea cunoştinţelor şi conştientizării cu privire la probleme de energie, implicând copiii şi tinerii în descoperirea lumii ştiinţei şi energiei.
„Play Energy” este un proiect educaţional dezvoltat de Enel la nivel internaţional în 10 ţări (Brazilia, Chile, Costa Rica, Guatemala, Italia, Panama, România, Rusia, Slovacia şi Spania), dedicat şcolilor generale şi liceelor. A fost lansat în 2003 iar ediţia de anul trecut a implicat 465.000 de tineri din întreaga lume. Scopul proiectului este de a creşte gradul de conştientizare în rândul tinerelor generaţii asupra lumii complexe a energiei. Tema de anul acesta, „Pătrunde în inima energiei”, a ajuns în peste 800 de şcoli şi la 40.000 de elevi din România, un număr de 334 de proiecte fiind înscrise în competiţie. Profesorii au primit kit-uri educaţionale pentru a explora, împreună cu elevii lor, subiecte ce privesc sistemul energetic din prezent, pentru a afla mai multe despre aspectele tehnologice, ştiinţifice şi istorice ale sectorului energetic şi pentru a descoperi mai multe despre inovaţiile şi realizările Enel.
Premiul întâi în cadrul competiţiei pentru licee a fost acordat anul acesta echipei formate din trei elevi (clasa a 11-a) ai Colegiului Naţional Grigore Moisil, Bucureşti, pentru proiectul lor „Energie pas cu pas”. Sub coordonarea doamnei profesor Simona Buiu, cei trei elevi au realizat un proiect ce foloseşte energie produsă de mers în generarea de electricitate. Echipa a proiectat prototipul şi a calculat eficienţa acestuia în cazul în care proiectul e implementat într-un parc cu o suprafaţă de 2 kilometri pătraţi.
Locul doi a fost ocupat de clasa a XI-a de la Colegiul Naţional Regina Maria din Constanţ