Deoarece contractul încheiat cu RIAL pentru administrarea Cimitirului Municipal expiră la finele acestui an, edilii braşoveni au aprobat un caiet de sarcini privind delegarea de gestiune prin concesionare a serviciilor şi activităţiilor necesare exploatării şi întreţinerii obiectivului.
RIAL se ocupă de administrarea Cimitirului Municipal din 2008, până atunci acesta fiind concesionat unei firme private, care însă, nu şi-a dat foarte mult interesul pentru îngrijirea obiectivului, care rămăsese şi fără gard pe unele porţiuni, iar sistemul de pază era deficitar, astfel că se ajunsese să se fure ca în codru atât florile şi coroanele de pe morminte, cât şi componentele de fier de la cavouri.
Acum, edilii vor să concesioneze exploatarea cimitirului pe o perioadă de zece ani. „Conform Ordonanţei de Guvern nr. 34, privind achiziţiile publice, procedura acceptată pentru administrarea cimitirului este prin concesionar. Atât în caietul de sarcini, cât şi în instrucţiunile pentru participanţii la concesiune vom include toate acele elemente care să ne garanteze că administrarea cimitirului se va desfăşura în cele mai bune condiţii, iar deţinătorii de locuri de veci vor beneficia de serviciile optime”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
Experienţa în domeniu de minimum trei ani
Firmele interesate de exploatarea şi întreţinerea cimitirului trebuie să facă dovada că au o experienţă similară în domeniu, de minimum trei ani, dar şi să dispună de personalul necesar efectuării serviciilor. În primul rând, societatea care va administra cimitirul va trebui să îşi desemneze un şef de coordonare a activităţii, care va trebui să se preocupe ca activitatea desfăşurată în Cimitirul Municipal să fie executată la un nivel ridicat de profesionalism, calitate, corectitudine şi eficienţă. Având în vedere numărul ridicat de înhumări şi exhum