Deocamdată, Guvernul doar a modificat indicatorii tehnico-economici, făcând ca drumul în lungime de 118 km să fie mai scump.
Aflat la Iaşi, la sărbătoarea Zilei României, ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a afirmat că din anul 2015 zona Moldova ar trebui băgată mai mult în seamă în privinţa investiţiilor în drumuri.
Acesta a enumerat ca o investiţie importantă şi Drumul naţional 2 D Focşani-Ojdula, care ar putea scurta cu 50 de kilometri legătura cu judeţul Braşov.
„Se urmăreşte unirea Moldovei cu Transilvania, pe aliniamentul Iaşi-Târgu Mureş, şi se urmăreşte şi unirea Moldovei cu centrul ţării, prin Iaşi-Bacău-Bucureşti, ca să se poate ajunge la Marea Neagră. Avem în vedere şi un drum important, care nu e terminat dar care ţine de zona Moldovei, Focşani-Odjula. Este o abordare în care Moldova va avea în anii următori ceea ce îi lipseşte în ziua de azi. Este evident că marile investiţii s-au făcut pe zona Transilvaniei, ele se vor finaliza odată cu închiderea lucrărilor Coridorului IV până la Sibiu şi după aceea la Braşov în 2015, respectiv 2016, şi atunci normal e ca toate investiţiile să se mute pe zona Moldovei şi a Ţării Româneşti şi lucrurile vor decurge normal”, a precizat Dan Şova.
Până în prezent, investiţia care a fost oprită la sfârşitul anului 2011, este realizată în proporţie de 75 %, pe cei 95 de kilometri executaţi.
În total, drumul va avea o lungime de 118 kilometri şi va lega Vrancea de Ardeal.
Broaştele de pe DN2D, studiate de străini/ Modernizarea drumului Focşani-Braşov este în continuare blocată de avizul de mediu
Anca Boagiu, ministrul Transporturilor: "DN2D Focşani-Ojdula va fi gata anul viitor"