Băncile din România, ca şi din celelalte ţări din Europa Centrală şi de Est, nu se bucură de un capital de încredere foarte mare, însă dintre băncile care activează pe piaţa locală, ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale se află în topul băncilor care se bucură de cea mai bună reputaţie, potrivit GfK România. Aceste patru bănci sunt preferate de aproximativ 60% din populaţia urbană bancarizată, se arată într-un comunicat, remis ieri redacţiei, de compania de cercetare de piaţă.
În opinia românilor, banca cu cea mai bună reputaţie trebuie să fie orientată către oameni, foarte preocupată de satisfacţia clienţilor şi condusă de principii precum onestitatea, transparenţa, etica şi responsabilitatea.
Orientarea către oameni se referă la faptul că o instituţie financiar-bancară gestionează corect interesele tuturor părţilor implicate - de la angajaţi până la clienţii băncii. Această caracteristică este întărită şi de aşteptarea românilor ca o bancă să urmărească satisfacţia clienţilor şi construirea unor relaţii de încredere, nu doar propriile interese comerciale. Principii de guvernanţă ca onestitate, transparenţă, etică, responsabilitate sunt şi ele pe lista de caracteristici dorite de români de la o bancă cu reputaţie bună.
Scorul de reputaţie se construieşte pe 7 piloni: familiaritate, managementul calităţii, calitatea produselor şi a serviciilor, performanţa financiară, calitatea de bun angajator, responsabilitate socială şi ataşament emoţional.
Există o corelaţie foarte bună între reputaţie, pe de o parte, şi performanţa financiară a companiei, recomandarea şi utilizarea produselor sau serviciilor, calitatea de bun angajator şi cea de actor responsabil social, pe de altă parte.
Băncile din România, ca şi din celelalte ţări din Europa Centrală şi de Est, nu se bucură de un capital de încredere foarte mare,