ING, Raiffeisen, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale sunt băncile cu cea mai bună reputaţie din România, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK, peste 60% din populaţia urbană bancarizată având ca bancă principală una din cele patru instituţii de credit. Punctele forte ale băncilor în ochii clienţilor le reprezintă preocuparea pentru tehnologie şi inovaţie, stabilitate financiară, personalul specializat.
„În opinia românilor, banca cu cea mai bună reputaţie trebuie să fie orientată către oameni (o instituţie financiar-bancară gestionează corect interesele tuturor părţilor implicate, de la angajaţi până la clienţii băncii), foarte preocupată de satisfacţia clienţilor şi condusă de principii precum onestitatea, transparenţa, etica şi responsabilitatea", potrivit unui comunicat al GfK.
Scorul de reputaţie se construieşte pe şapte piloni, respectiv familiaritate, managementul calităţii, calitatea produselor şi a serviciilor, performanţa financiară, calitatea de bun angajator, responsabilitate socială şi ataşament emoţional. Studiul de măsurare a reputaţiei în sistemul bancar a fost realizat online în luna octombrie pe un eşantion de utilizatori de internet reprezentativ pentru mediul urban.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 03.12.2013
ING, Raiffeisen, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale sunt băncile cu cea mai bună reputaţie din România, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK, peste 60% din populaţia urbană bancarizată având ca bancă principală una din cele patru instituţii de credit. Punctele forte ale băncilor în ochii clienţilor le reprezintă preocuparea pentru tehnologie şi inovaţie, stabilitate financiară, personalul specializat.
„În opinia românilor, banca cu cea mai bună reputaţie trebuie să fie orientată către oameni (o instituţie financi