Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat, luni, că autostrada suspendată din nordul Capitalei va avea cel puţin două tuneluri subterane, pentru că această soluţie este mai ieftină decât exproprierea imobilelor şi a terenurilor din zona obiectivului de infrastructură.
Sorin Oprescu a spus că este de părere că tunelurile ar reduce o parte din costurile alocate construirii autostrăzii suspendate, fiind un mod mai ieftin decât expropierea. Potrivit edilului, în varianta actuală a proiectului este prevăzută construirea a două tuneluri, unul pe sub parcul Herăstrău şi altul în zona liniilor ferate de la Chitila.
În ceea ce priveşte costurile pentru construirea autostrăzii din nordul Capitalei, Oprescu a arătat că sumele estimate sunt de aproximativ 750 de milioane de dolari, fiind incluse şi amenajările de o parte şi de alta a autostrăzii, iar suma este obţinută prin parteneriat public privat, potrivit Medifax.
Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru închiderea inelului median de circulaţie din zona de nord - Autostrada urbană, pe tronsonul cuprins între Lacul Morii şi şoseaua Colentina - proiect cunoscut ca autostrada suspendată -, a fost aprobat, zilele trecute, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
Potrivit proiectului de hotărâre aprobat de consilierii generali, zona analizată şi reglementată prin PUZ este alcătuită din şapte teritorii de referinţă, situate în partea de nord a Bucureştiului, cuprinzând şi arii situate pe teritoriul administrativ al sectoarelor 1, 2 şi 6.
Totodată, cele şapte teritorii de referinţă sunt cuprinse între şoseaua Colentina şi strada Gherghiţei, strada Gherghiţei şi şoseaua Petricani, şoseaua Petricani şi şoseaua Pipera, şoseaua Pipera şi şoseaua Nordului, şoseaua Nordului şi bulevardul Poligrafiei, bulevardul Poligrafiei şi bulevardul Bucureştii Noi şi bbulevardul Bucureştii Noi şi şoseau