200 de alexăndreni s-au trezit după construirea şoselei de centură a Alexandriei fără terenurile pe care le deţineau la marginea oraşului şi fără să fie expropriaţi. Executantul Shapir Structires a construit drumuri laterale, abuziv, pe pământurile lor. În plus, Primăria Alexandria încă le mai percepe impozit pe teren celor expropriaţi, pentru că nu s-au făcut cărţile cadastrale.
Construirea şoselei de centură a Alexandriei, proiect derulat cu fonduri europene de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, a însemnat un beneficiu pentru locuitorii reşedinţei de judeţ. Pentru aproximativ 200 de alexăndreni însă, construirea culoarului a însemnat pagube personale. Zeci de cetăţeni s-au trezit că nu se găsesc pe lista de exproprieri, deşi firma constructoare, Shapir Structures a intrat pe pământurile lor şi a construit drumuri laterale. Alţi alexăndreni, care s-au regăsit pe lista de expropriaţi şi au primit derizoria sumă de 0,80 de bani pe metru pătrat, nu au fost scoşi de la plata impozitului şi s-au pomenit cu solicitări de plată de la primărie, pentru pământurile pe care nu le mai deţinea. Iar o a treia categorie de oameni nemulţumiţi, s-a pomenit că şoseaua le trece prin mijlocul terenurilor agricole, iar pentru efectuarea lucrărilor pe propriile pământuri sunt nevoiţi să ocolească peste un kilometru.
Construirea şoselei de centură a demarat în 2011 şi tot atunci, prin hotărâre de Guvern, s-au aprobat exproprierile. Toată operaţiunea dirijată de CNADNR s-a făcut printr-o firmă de avocatură Rareş & Asociaţii, fără ca nicio instituţie locală să fie implicată. ”CNADNR a încheiat un contract cu această firmă de avocatură care s-a ocupat de exproprieri. La alte exproprieri, din trecut, erau şi instituţiile locale implicate, acum nu au fost”, a spus primarul oraşului, Victor Drăguşin. Cele câteva sute de alexăndreni incluşi în lista de expr