Sistemul eCall, care permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate, va fi obligatoriu la maşinile noi de la 1 ianuarie 2015. România este prima ţară din Europa care a pregătit deja infrastructura, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Potrivit directorului STS, Marcel Opriş, procentul de accidente cu morţi şi răniţi grav, în România, este extrem de mare, însă şansele victimelor vor creşte odată cu implementarea acestui sistem. După 1 ianuarie 2015, marile companii producătoare de maşini din Europa vor introduce obligatoriu sistemul eCall, iar pentru maşinile ieşite din fabrică înainte de 2015, instalarea sistemului este opţională. În acest caz, costurile vor varia de la un producător la altul. Acest sistem vine în ajutorul şoferilor implicaţi într-o coliziune oriunde în Uniunea Europeană. O maşină care are implementat sistemul eCall, în cazul unui accident, apelează cel mai apropiat centru de urgenţă, iar dacă niciun pasager nu este capabil să vorbească din cauza rănilor, un set minim de date este trimis automat. De asemenea, acesta va putea fi apelat prin apăsarea unui buton din interiorul maşinii.
Autori: A.B.
Sistemul eCall, care permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate, va fi obligatoriu la maşinile noi de la 1 ianuarie 2015. România este prima ţară din Europa care a pregătit deja infrastructura, prin Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). Potrivit directorului STS, Marcel Opriş, procentul de accidente cu morţi şi răniţi grav, în România, este extrem de mare, însă şansele victimelor vor creşte odată cu implementarea acestui sistem. După 1 ianuarie