Ministrul Infrastructurii, Dan Şova, susţine că până în 2017 se vor construi două autostrăzi între Moldova şi Transilvania. În plus, premierul va prezenta azi o strategie de autostrăzi, aceasta urmând să fie cel puţin a patra în ultimii 15 ani, nici una însă pusă în practică.
În doi ani statul va începe lucrări de construire a două autostrăzi care să lege Moldova de Transilvania, a declarat duminică ministrul Infrastructurii, Dan Şova. Moldova, regiune istorică a României neacoperită în prezent de niciun proiect concret, urmează să fie legată atât cu Transilvania, prin autostrada Iaşi-Târgu Mureş, cât şi cu centrul ţării, prin autostrada Bacău-Braşov.
Şova nu a menţionat costuri estimative ale celor două noi autostrăzi. Acestea ar avea o lungime însumată de 482 de kilometri (Tg.Mureş-Iaşi 310 kilometri şi Braşov-Bacău 172 kilometri). La un cost mediu pe kilometru de 7 milioane euro, proiectele vor avea un cost total de aproape 3 miliarde de euro, adică atât cât Dan Şova a informat recent într-o emisiune televizată că România va primi pentru autostrăzi de la UE în perioada 2014-2020.
Va ieşi mai ieftină Iaşi-Tg.Mureş?
Deoarece la primul studiu de fezabilitate costurile de construcţie ale autostrăzii Iaşi-Tg.Mureş au ieşit prea mari, Dan Şova vrea un alt studiu, sperând că de data aceasta costurile vor ieşi mai
mici.
"Pe tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ se va reface studiul de fezabilitate, iar pe tronsonul Ungheni-Iaşi-judeţul Neamţ, în 2014 se reactualizează indicatorii şi se fac licitaţiile. Probabil la începutul anului 2015 încep lucrările, care se vor termina destul de repede", susţine Dan Şova. Lucrările la tronsonul de autostradă Iaşi-Târgu Neamţ s-ar putea încheia la jumătatea anului 2017.
Potrivit unei informări recente a ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, "tronsonul Târgu Mureş - Iaşi vizează lucrăr