Supermarketurile, hipermarketurile şi discounterii au ajuns să deţină pentru prima oară o cotă majoritară din comerţul românesc, în timp ce în Austria astfel de jucători reprezintă 83% din totalul pieţei, a spus Raluca Răschip, consumer goods & retail director al companiei de cercetare de piaţă GfK România, în cadrul emisiunii ZF Live.
„Anul 2013 este primul an în care comerţul modern este majoritar, acoperă 53% din piaţa locală, iar restul este comerţ tradiţional“, a declarat Raluca Răschip.
În opinia sa, achiziţiile de lanţuri locale de către cele internaţionale vor continua, prin urmare comerţul modern va câştiga teren într-un ritm de 3% pe an.
„Deşi veniturile românilor nu au crescut, retailerii internaţionali investesc în continuare pentru că ei au de câştigat din consumul actual. Mâncarea şi băutura reprezintă peste 40% în totalul de cheltuieli din bugetul unei familii. Astfel, atracţia pentru retaileri este foarte mare“, a mai spus Raluca Răschip. Continuarea pe ZFCorporate
Supermarketurile, hipermarketurile şi discounterii au ajuns să deţină pentru prima oară o cotă majoritară din comerţul românesc, în timp ce în Austria astfel de jucători reprezintă 83% din totalul pieţei, a spus Raluca Răschip, consumer goods & retail director al companiei de cercetare de piaţă GfK România, în cadrul emisiunii ZF Live.
„Anul 2013 este primul an în care comerţul modern este majoritar, acoperă 53% din piaţa locală, iar restul este comerţ tradiţional“, a declarat Raluca Răschip.
În opinia sa, achiziţiile de lanţuri locale de către cele internaţionale vor continua, prin urmare comerţul modern va câştiga teren într-un ritm de 3% pe an.
„Deşi veniturile românilor nu au crescut, retailerii internaţionali investesc în continuare pentru că ei au de câştigat din consumul actual. Mâncarea şi băut