S.C. VITAL S.A. recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheţ al instalaţiilor şi amenajărilor aferente alimentării cu apă. Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea clienţilor noştri cu câteva recomandări tehnice.
În conformitate cu legislaţia în vigoare, instalaţia interioară de alimentare cu apă (după contor) aparţine beneficiarului care are obligaţia întreţinerii şi reparării acesteia. Astfel, pe timpul sezonului rece instalaţiile interioare, aflate în responsabilitatea deţinătorilor trebuie protejate.
Recomandăm abonaţilor să blocheze accesul aerului rece în incintele (cămine de apometre, case de scară, subsoluri) pe unde trec instalaţiile, prin montarea geamurilor acolo unde ele lipsesc, sesizarea societăţii noastre pentru acele situaţii excepţionale în care ar lipsi capacele de pe căminele de apometru, golirea subsolurilor de ape uzate şi, nu în ultimul rând, chiar izolarea termică suplimentară a conductelor cu materiale specifice (polistiren, vată minerală sau orice alt material izolant).
Nu trebuie uitată nici verificarea conductelor de apă şi a eventualilor robineţi montaţi pe instalaţie, înainte de venirea frigului, pentru a vă asigura că nu există fisuri sau pierderi de apă care ar putea favoriza îngheţarea conductelor.
În cazul în care, în ciuda măsurilor luate, sau în lipsa acestora, vor apărea situaţii de îngheţ a conductelor, trebuie să ştiţi următoarele:
- nu forţaţi apometrele montate la limita de proprietate. În cazul în care sunt probleme la apometre, nu încercaţi să le dezgheţaţi singuri, ci anunţaţi S.C. Vital S.A.;
- dacă problema a apărut la conductele proprii (reţeaua interioară) rugaţi vecinii să vă dea un vas cu apă caldă pe care o turnaţi încet peste conductă