Legislaţia incompletă, oscilaţiile cursului valutar şi lipsa de consecvenţă a politicii în domeniul medical reprezintă principalele probleme ale sectorului
Foarte multe companii realizează o cifră de afaceri sub 100.000 euro
Criza economică a redus, în perioada 2008-2012, profiturile furnizorilor de servicii medicale private cu 168%, în timp ce afacerile acestor companii au avansat cu 70%. Potrivit unui studiu realizat de manageranticriza.ro privind piaţa serviciilor medicale private din România, temperarea investiţiilor în deschiderea de noi unităţi medicale şi reducerea cheltuielilor populaţiei pentru serviciile medicale private, în contextul scăderii puterii de cumpărare, au determinat creşterea pieţei serviciilor medicale private cu doar 6% în 2012, comparativ cu 2011, după 2 ani în care creşterea a fost de aproximativ 20%. Legislaţia incompletă pe segmentul asigurărilor de sănătate, oscilaţiile cursului valutar şi lipsa de consecvenţă a politicii în domeniul medical reprezintă principalele probleme ale sectorului.
Analiza efectuată la nivelul celor mai importante de 270 de companii care activează în domeniul serviciilor medicale private a evidenţiat faptul că cifra lor de afaceri totală a crescut în perioada 2008-2012 într-un ritm mediu anual de 14%.
Valoarea maximă a cifrei de afaceri s-a înregistrat în anul 2012, marcând o creştere cu 70% faţă de anul de referinţă.
Pierdere de 13,5 milioane euro în 2012
Totuşi, în perioada 2011-2012 efectele crizei economice s-au reflectat în profitabilitatea activităţii companiilor din eşantionul analizat, astfel acestea au înregistrat o pierdere de 13,5 milioane euro în 2012, în creştere cu 21,4% faţă de anul anterior. Cel mai afectat segment a fost cel al centrelor medicale cu o pierdere de aproximativ 12,5 milioane euro în 2012.
Per ansamblul perioadei (2008-201