Grandomania şi cultul personalităţii au făcut subiectul unei expoziţii de Crăciun suprinzătoare, organizată de un muzeu din oraşul german Ulm, care prezintă modul în care lideri precum Hitler şi Stalin încercau să confişte semnificaţia unuia dintre cele mai importante evenimente religioase
De-a lungul istoriei, marii lideri ai lumii au invadat nu numai ţări, ci şi minţile oamenilor, iar metodele de propagandă folosite depăşeau adesea limitele ridicolului.
Expoziţia inaugurată în weekend-ul trecut, intitulată „Decoraţiuni“, prezintă o imagine a Sărbătorii Crăciunului aşa cum a fost ea transformată pentru a măguli orgoliile Kaiser-ului Wilhelm, considerat „arhitectul“ Primului Război Mondial, al lui Hitler sau Stalin. Formată din obiecte puse la dispoziţie de o familie din oraşul Ulm, expoziţia din cadrul muzeului Brotkultura a inclus peste 400 de ornamente care vorbesc despre fanatismul conducătorilor.
Astfel, între anii 1914 şi 1918, din casele familiilor germane nu lipsea un ornament modelat după vestitul mortier botezat „Berta cea grasă“, devenit aproape o obligaţie, care glorifica puterea unei arme de distrugere care cântărea peste 150 de tone.
FOTO www.memerial.net
Cultul personalităţii nu a ocolit Sărbătoarea Crăciunului nici în timpul celui de-al treilea Reich, când printre ramurile brazilor se regăseau globuri cu inconfundabilul chip al atotputernicului Adolf Hitler. Capul marelui conducător înlocuia adesea şi steaua de Crăciun sau îngerul din vârful bradului.
FOTO Daily Mail
Familiile bogate aveau şi opţiuni mai extravagante în materie de ornamente care proslăveau partidul nazist. Astfel, salutul „Sieg Heil!/Salut Victorie!“, adoptat în anii ′30 de Partidul Nazist pentru a desemna ascultarea faţă de liderul partidului, Adolf Hitler, şi pentru a glorif