ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale se află în topul băncilor cu cea mai bună reputaţie din ţară, conform unui studiu GfK, realizat cu ajutorul Reputation Management Model (RepMan) şi transmis redacţiei printr-un comunicat.
Aproximativ 60% din populaţia urbană bancarizată au conturi la ING Bank, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale, se arată în studiul citat.
În opinia cetăţenilor români, banca cu cea mai bună reputaţie trebuie să fie orientată către oameni, foarte preocupată de satisfacţia clienţilor şi condusă de principii precum onestitatea, transparenţa, etica şi responsabilitatea.
Orientarea către oameni se referă la faptul că o instituţie financiar-bancară gestionează corect interesele tuturor părţilor implicate, de la angajaţi până la clienţii băncii, potrivit GfK. Această caracteristică este întărită şi de aşteptarea românilor ca o bancă să urmărească satisfacţia clienţilor şi construirea unor relaţii de încredere, nu doar propriile interese comerciale, mai susţine studiul. Principii de guvernanţă ca onestitate, transparenţă, etică, responsabilitate sunt şi ele pe lista de caracteristici dorite de români de la o bancă bine cotată ca reputaţie.
Scorul de reputaţie se construieşte pe 7 piloni: familiaritate, managementul calităţii, calitatea produselor şi a serviciilor, performanţa financiară, calitatea de bun angajator, responsabilitate socială şi ataşament emoţional.
Simona Dan, Business Strategy Advisor GfK România, a declarat: "Spre deosebire de alte industrii unde scorurile de reputaţie sunt mai polarizate, cea financiar-bancară are particularitatea unor indicatori foarte apropiaţi ca valoare. Oportunitatea pentru jucătorii din banking este de ieşire din pluton prin consolidarea reputaţiei, cu atât mai mult cu cât aceasta are impact direct în performanţa financiară a co