Nu suntem singurii interesati de afaceri cu China. In timp ce noile legaturi romano-chineze au in vedere intensificarea afacerilor prin aducerea investitorilor chinezi, companii straine vor sa-si plaseze propriile investitii in tara dragonului.
Renault asteapta de mai multa vreme un acord din partea Chinei, pentru a implementa o investitie de proportii la Wuhan, un oras de 9,1 milioane locuitori, capitala provinciei Hubei, scrie La Tribune.
In zona opereaza deja firma chineza Dongfeng Motor Group in parteneriat Nissan, ceea ce va constitui probabil pentru Renault o buna baza de colaborare, in special in ce priveste industria pe orizontala.
In baza studiilor elaborate si prezentate organelor de specialitate din China, urma ca acordul definitiv guvernamental sa fie aprobat pana la sfarsitul primului trimestru al acestui an.
Datorita formalitatilor, care nici in China nu par sa fie mai simple decat in alte parti, acordul oficial a intarziat, iar acum partea franceza conteaza pe finalizarea formalitatilor si obtinerea aprobarilor definitive pana la sfarsitul anului 2013.
Investitia se ridica la 870 de milioane de euro
Grupul Renault prevede sa puna in functiune la Wuhan o linie de fabricatie care va produce in prima etapa un numar de 150.000 vehicule pe an (circa 500 de bucati pe zi), in baza investiei in valoare de 7,2 miliarde de yuani, respectiv 870 de milioane de euro.
Pentru realizarea acestei productii, Renault are in vedere, asa cum aratam, un triplu patenierat Renault-Nissan-Dongfeng, in care sens au si fost purtate o serie de negocieri.
Intr-o prima etapa, Renault coteaza ca prin colaborare pe orizontala sa obtina de la Nissan unele ansambluri complete, ca motoare sau cutii de viteze, iar de la Dongfeng diferite piese si subansambluri.
Este important si fapt