iPhone 5C nu s-a dovedit a fi telefonul pe care l-a aşteptat toată lumea, dar asta nu înseamnă că nu este un succes pentru Apple, potrivit CNet.
S-ar părea că jumătate dintre persoanele care şi-au luat un iPhone 5C au îmbrăţişat pentru prima dată platforma iOS, migrând, în special de la Android.
Cu toate că iPhone 5C nu este nici pe departe cel mai ieftin smartphone de pe piaţă, s-ar părea că preţul mai scăzut decât al iPhone 5S (sau iPhone 5 la lansare) i-a convins pe utilizatorii de smartphone-uri Samsung şi LG să sară în barca Apple.
„Vestea bună pentru Apple este că strategia de a se diversifica le aduce numeroşi clienţi de la competitori“, a declarat Dominic Sunnebo, director strategic al Kantar World panel. „Aproape jumătate din posesorii de iPhone 5C au trecut de la smartphone-uri făcute de competitori, în special Samsung şi LG, comparativ cu 80% din posesorii de iPhone 5C care au deţinut, înainte, un model de iPhone mai vechi“, a mai spus Sunnebo.
Clienţii de iPhone 5C câştigă mai puţini bani şi sunt mai în vârstă decât cei care aleg un iPhone 5S, potrivit Kantar World Panel. Media de vârstă a posesorile de 5C este de 38 de ani, comparativ cu 34 de ani, pentru cei de 5S.
Împreună, cele două smartphone-uri au crescut cota de piaţă a Apple la nivel global, însă nu au avut acelaşi impact ca şi modelul de anul trecut, iPhone 5.
„În aproape toate pieţele, lansare iPhone 5S şi 5C au oferit un imbold semnificativ iOS-ului, în comparaţie cu luna anterioară lansării. În general, cota de piaţă a Apple rămâne mai mică decât cea înregistrată după lansare iPhone 5, cu toate că asta nu este un lucru neaşteptat. Cumpărătorii reacţionează mai bine la lansările unui produs în totalitate nou, decât la lansările unor îmbunătăţiri“, a mai declarat Sunnebo.
Haide să discutăm! Ne poţi vizita şi pe pagina de Facebook „Tech Adevărul“.