Sumele cheltuite de americani de Ziua Recunoştinţei au scăzut în Statele Unite, pentru prima oară în ultimii şapte ani, în condiţiile în care promoţiile şi ofertele retailerilor nu au reuşit să determine cumpărătorii să cheltuie mai mulţi bani, potrivit datelor celei mai importante asociaţii de profil, citate de Wall Street Journal.
Retaileri precum Wal-Mart şi Macy au lansat rapid promoţii agresive în magazinele fizice şi cele online, încercând să rămână în faţa rivalilor, însă estimările preliminare bazate pe sondajele în rândul cumpărătorilor sugerează că această tactică a ajuns la un punct la care nu mai este profitabilă.
Vânzările online au culminat de Ziua Recunoştinţei, dar pe în detrimentul cifrelor de a doua zi, de Black Friday, potrivit estimărilor. Cheltuielile generale de Ziua Recunoştinţei au scăzut cu 2.7% faţă de anul trecut, la 57,4 miliarde de dolari, conform Federaţiei Naţionale de Retail din SUA. Totuşi, Federaţia se aşteaptă ca vânzările până la finalul anului să crească cu 3,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Unii retaileri au avertizat că profiturile vor scădea, din moment ce sunt folosite tot mai multe promoţii pentru a atrage cumpărătorii.
De Ziua Recunoştinţei, 45 de milioane de oameni au făcut cumpărături, cu 27% mai mult faţă de anul trecut, dar traficul de Black Friday a crescut numai cu 3,5, la 92 milioane de cumpărători. Scăderea generală a vânzărilor a fost cauzată de promoţiile timpurii, discounturile mari şi faptul că încă se simte o reticenţă a consumatorilor de a intra la cumpărare.
Sumele cheltuite de americani de Ziua Recunoştinţei au scăzut în Statele Unite, pentru prima oară în ultimii şapte ani, în condiţiile în care promoţiile şi ofertele retailerilor nu au reuşit să determine cumpărătorii să cheltuie mai mulţi bani, potrivit datelor celei mai importante asociaţii de profil,