La Teatrul Mic se joacă de ceva vreme într-o formulă familială cunoscuta comedie „Profesiunea Doamnei Warren“ a şi mai cunoscutului dramaturg englez de secol 19, G.B. Shaw.
Locomotiva spectacolului e Maia Morgenstern, montarea e semnată de Claudiu Istodor fostul ei soţ şi tatăl lui Tudor Aaron Istodor, prezent şi el pe afiş în rolul unui personaj tandru şi abject cu care vedeta are scene directe, la fel cum are frumoase confruntări cu fiica ei Vivie ce nu-i aprobă modul necinstit de a câştiga banii, refuzând şi mâna unui tânăr de bani gata amator să-i toace averea. În rolul acesteia o putem vedea şi aplauda pe tânăra şi tot mai apreciata Ilinca Manolache, iar cuplul pe care-l face în spectacol cu o vedetă de talia Maiei Morgenstern e o performanţă. La umbra copacilor uriaşi plantele mici nu trăiesc, cam aşa spune un proverb, dar iată că mitul vedetei care mătură în jur tot ce mişcă are aici alte conotaţii. Din cauza Ilincăi Manolache, în primul rând, care-i ţine piept vedetei, cu aplomb şi personalitate, dar şi din aceea a cunoscutei actriţe care îi întinde o mână colegială cu generozitate şi iubire. Mai atentă am putea spune cu tânăra sa parteneră decât cu propriul ei fiu, Doamna Maia, care intră întotdeauna în scenă sigură pe succesul ei, nu-i obturează vizibilitatea Ilincăi Manolache, aceasta simţindu-se parcă nu doar provocată ci şi ocrotită de colega ei celebră de distribuţie. E un lucru frumos când îl putem observa că se petrece între generaţii, între artişti şi asta ţine de calitatea umană în primul rând a protagoniştilor. Mai ţine ce-i drept şi de valoare, fiindcă în acest caz, de pildă, partenerele au substanţă valorică, consacrată într-un caz, pe cale de afirmare în cel de-al doilea.
Dar ce fac cele două actriţe în acest spectacol, ca să merite interesul nostru? Cum montarea mizează pe angajarea interpreţilor, primul lucru de observat est