Guvernul Ponta a prezentat strategia de dezvoltare a rețelei de autostrăzi pentru perioada 2014-2018.
UPDATE
AUTOSTRADA OMISĂ DE GUVERNUL PONTA ÎN STRATEGIA DE DEZVOLTARE
Una dintre cele mai importante tronsoane de autostradă și care lipsește din strategia prezentată de Guvernul Ponta este centura de sud a Capitalei, care să facă legătură între A1 (București-Pitești) și A2 (București-Constanța).
În primăvara acestui an, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, a primit candidaturi din partea a patru asocieri de firme care vor să construiască cei 48 de kilometri în regim de concesiune. Constructorii care au depus documentaţia pentru Autostradă de centură a Capitalei sunt: Asocierea Stra Via Sud (Strabag, Vinci, Aktor), Asocierea format din Astaldi, Euro Construct Trading 98 și Astalrom, Asocierea Tehnostrade și Spedition UMB, respectiv asocierea Impregilo și Salini.
Proiectul a fost estimat de reprezentanții CNADNR la peste 9 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 2, 5 miliarde de euro cu TVA), prevede nu doar proiectarea, construcția, finanțarea, operarea și întreținerea Autostrăzii de Centură Sud a Municipiului București, cu o lungime de 48 de kilometri, ci și operarea și întreținerea celor două autostrăzi A1 (București – Pitești) și A2 (București – Constanța).
Guvernul menționează în strategia de dezvoltare a rețelei de autostrăzi pe următorii patru ani că va aloca fonduri anuale de 750 mil euro din fonduri bugetare și anume din fondul creat în urma indexării accizei pe combustibili.
La finele lunii octombrie, Guvernul Ponta a decis introducerea unei taxe de 7 eurocenți pe litrul de benzină și motorină, prin majorarea accizelor cu 70 de euro pe 1.000 de litri. Traian Băsescu a anunțat luni seara că nu aprobă memorandumul încheiat cu FMI, Comisia Europeană și Ba