Forţele Aeriene Române au inaugurat marţi, la Flotila Aeriană 90 Otopeni, cel mai mare şi modern hangar al Armatei, pentru adăpostirea şi mentenanţa avioanelor americane de transport militar Hercules C-130 din dotare, precum şi singurul simulator de zbor pentru piloţii avioanelor italiene C-27J Spartan. „Un moment inedit”, după cum l-a caracterizat ministrul Apărării, Mircea Duşa, noul hangar de 4 milioane de euro a intrat în ograda Forţelor Aeriene cu pilde din Biblie, despre Moise, livrate la pachet cu sfinţirea pereţilor de către un preot care a gâfâit cu cădelniţa de-a lungul şi de-a latul celor peste 3.000 de metri pătraţi.
Ineditul situaţiei nu a constat însă în faptul că s-a tăiat o panglică tricoloră la inaugurarea unui obiectiv militar important şi nici că acesta a fost cădelniţat şi stropit de un preot, ci faptul că panglica a fost tăiată cot la cot de ministrul Mircea Duşa şi de colegul său din PSD, Adrian Ţuţuianu, preşedintele Consiliului Judeţean Dâmboviţa, sub privirile şefului Statului Major General, generalul-locotenent Ştefan Dănilă, şi ale proaspătului pensionat şef al Forţelor Aeriene Române, generalul-locotenent Fănică Cârnu.
Axa Dâmboviţa-Armată-Otopeni are la bază un troc: în 2007, Armata a cedat baza aeriană de la Titu către CJ Dâmboviţa, care a fost concesionată mai departe către Renault-Dacia, pentru construcţia Centrului Tehnic Titu. În schimb, CJ Dâmboviţa a plătit grosul banilor, 3,5 milioane euro, pentru construcţia hangarului Hercules de la Otopeni. Balanţa financiară nu surâde deloc Armatei: Dâmboviţa s-a ales cu investiţii de peste 166 milioane euro şi venituri anuale la buget de 1 milion de euro de la Renault, iar Armata cu 3,5 milioane euro pentru un hangar.
Hangarul de mentenanţă a avioanelor Herculesc, de la Otopeni. Foto: Octav Ganea // Mediafax
La ora 11, în frigul pătrunzător al câmpului de l