Zeci de milioane de euro din fonduri europene sau bugetare aşteaptă să fie cheltuite de Primăria Craiova în perioada următoare. Marea problemă este întârzierea în desemnarea câştigătorilor la licitaţiile organizate, unele dintre ele şi în urmă cu mai bine de jumătate de an. De departe, cel mai aşteptat rezultat este cel de la parcarea subterană de lângă Teatrul Naţional. Firme cu greutate în domeniu s-au înscris la licitaţia de aproape 15 milioane de euro, dar primăria prelungeşte suspansul de mai bine de şase luni.
„Vânate“ de contestaţii, de interese financiare ale firmelor de construcţii sau pur şi simplu afectate de incompetenţa angajaţilor Primăriei Craiova, licitaţiile de zeci de milioane de euro aflate în desfăşurare îşi găsesc cu greu un câştigător. După licitaţia pentru contractul de reabilitare a celor trei artere mari din Craiova, Râului, Bariera Vâlcii şi Caracal, atribuită firmei Tel Drum, aflată în aria de interes a vicepremierului Liviu Dragnea, acum toţi ochii sunt aţintiţi asupra următorului obiectiv de pe urma căruia se vor câştiga bani frumoşi: parcarea subterană de la Teatrul Naţional „Marin Sorescu“.
Finanţat din fonduri europene, proiectul de 14,8 milioane de euro îşi aşteaptă câştigătorul de mult timp. Şi nu sunt puţini cei înscrişi la licitaţia demarată în luna aprilie a acestui an. 15 firme sau consorţii de firme au depus oferte pentru a obţine contractul de execuţie a lucrărilor. Printre „greii“ care vor să construiască în Craiova prima parcare publică subterană se numără Delta, Recon, Strabag şi Mitliv.
Conform proiectului tehnic, parcarea va fi construită pe două niveluri şi va avea o lungime de 212,5 metri şi o lăţime de 63,5 metri. Construcţia este proiectată pentru 586 de autoturisme, 33 de motociclete şi mai multe prize pentru alimentarea vehiculelor electrice. Parcarea ar trebui să fie dată în folosinţă în 24 de l