STRATEGIE Ieri, premierul Victor Ponta a prezentat strategia de dezvoltare a retelei de autostrãzi pentru perioada 2014-2018. Seful Guvernului a anuntat cã este nevoie nevoie de un proiect de lege care sã continã aceastã strategie si care sã o facã obligatorie si pentru guvernele viitoare astfel încât sã nu mai existe sincope în finantarea acestor proiecte. Surprizã: la prezentarea viitoarei retele de autostrãzi, s-a vãzut clar cum sunt favorizate douã mari orase din Moldova, Bacãu si Iasi, care se vor lega de autostrãzi spre Transilvania, în timp ce judetul Vaslui, care are un drum european de importantã strategicã, spre cea mai mare frontierã din estul Uniunii Europene, cu valori ridicate de trafic, nu va primi niciun leu pentru a lega Capitala de Republica Moldova si Rusia. “Din fondurile de dezvoltare regionalã, pot fi finantate douã tronsoane, Sibiu-Brasov si Brasov Bacãu”, a spus Victor Ponta, care a declarat cã “pânã în 2018, putem uni toate regiunile tãrii din fondurile pe care le avem”. Acesta a mai spus cã primele 15 orase, ca mãrime a populatiei, din România vor avea acces la autostrãzi.
Ponta îsi bate joc în mod constant de zecile de mii de votanti ai PSD din judetul Vaslui, uitând de fiecare datã de acest judet când vine vorba de investitii importante. Singura grijã a acestui premier mincinos este sã bage cu forta compania Chevron în judet, peste vointa oamenilor, pe care-i catalogheazã fie ca “înfierbântati”, fie în alte moduri, uitând de fapt cã aceiasi oameni, manipulati de la judet sau de primarii PSD, l-au votat si îl voteazã în permanentã. Nu degeaba Vasluiul se spune cã este judet rosu… Dincolo de toate acestea, trebuie spus cã ieri, Ponta a prezentat gândirea sa despre sistemul de autostrãzi din România. În acest moment, în tara noastrã sunt contruiti doar 550 de kilometri de autostradã, însã pânã la finalul anului se sperã sã se realiz