Guvernul şi-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nădlac şi Constanţa, dar care nu va ajunge şi pe ruta Sibiu-Piteşti, aşa cum era stabilit iniţial, ci pe ruta Sibiu-Braşov-Ploieşti, potrivit unui document publicat de guvern, intitulat „România 100“, cu trimitere la faptul că în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire.
În schimb, guvernul vorbeşte acum despre o autostradă Piteşti-Râmnicu Vâlcea, ce ar urma să fie gata până în 2018, fiind finanţată din fonduri de coeziune şi din instrumentul Connecting Europe Facility, puse la dispoziţie de Uniunea Europeană.
Porţiunea Sibiu-Râmnicu Vâlcea este pusă de guvern la capitolul „priorităţi până în 2022“, ceea ce înseamnă că autostrada peste munţi care ar trebui să ofere o alternativă pentru Valea Oltului, considerată una dintre cele mai aglomerate şi periculoase din ţară, va fi gata peste aproape un deceniu.
„Planul (guvernului privind autostrăzile – n.red.) este o lume de basm. Autostrada Sibiu-Piteşti este o şosea de maximă importanţă, orice guvern şi ministru responsabili cu infrastructura trebuie să-şi propună o astfel de autostradă peste munţi. Dacă avem bani europeni pentru Sibiu-Piteşti, de ce trebuie să facem experimente? Cu Sibiu-Piteşti am avea un coridor de autostradă închis de la vest la estul ţării“, spune Alexandru Nazare, fost ministru al transporturilor.
De altfel, potrivit noii politici privind infrastructura de transport în Uniunea Europeană, principalul coridor de transport rutier din România este Nădlac-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa, denumit coridorul 7 (ce se suprapune fostului coridor 4), în timp ce varianta Sibiu-Braşov-Ploieşti-Bucureşti este o extensie a coridorului 7. Tot până în 2018 guvernul promite că va finaliza mai multe alte autostrăzi, printre car