România are la dispoziție patru surse de finanțare pentru construcția de autostrăzi, fondurile de coeziune, fondurile de dezvoltare regională, finanțarea din parteneriate de tip public-privat și bugetul de stat, la acest ultim capitol din taxa de șapte eurocenți urmând să fie adunate între 750 de milioane de euro și un miliard de euro, a declarat premierul Victor Ponta, marți, la Parlament, infrmeaza Agerpres.
"Există doar patru surse de finanțare. Din fondurile de coeziune avem voie să finanțăm acele șosele și autostrăzi aflate în rețeaua TEN—T Core. Vreau să știți cu toții că avem trei miliarde de euro mari și lați. Cu totul, pentru infrastructură mare sunt șase miliarde, dar trei miliarde de euro merg la infrastructura feroviară și trei miliarde de euro pot fi folosiți pentru construcție de autostrăzi, numai și numai pe culoarele stabilite de UE ca făcând parte din TEN — T Core. Există o hartă lărgită numită TEN — Comprehensive care poate fi finanțată din FEDR, fondurile de dezvoltare regională. Avem, de asemenea, posibilitatea și suntem foarte avansați cu proiectele în concesiune sau în parteneriat public-privat. În măsura în care fondurile de la buget nu depășesc 49% acestea nu sunt incluse în deficitul bugetar. Dacă depășesc 49% ne intră pe deficit. Și avem fondurile din bugetul de stat. Vom avea între 750 de milioane de euro și un miliard de euro anual din acciza la combustibil (taxa de șapte eu rocenți — n.r.) pentru construcția de autostrăzi", a declarat premierul în cadrul prezentării strategiei USL privind autostrăzile făcută la Parlament deputaților și senatorilor Uniunii.
Premierul a subliniat, legat de banii proveniți din acciza la carburanți, că "Parlamentul și Guvernul urmează să decidă în fiecare an în ce direcție alocă această resursă suplimentară".
Cuvinte cheie:PONTA, AUTOSTRAZI, ACCIZA
România are la dispoziție