Melodrama romantică îşi datora imensul succes efectelor create de ambiguitate şi de vagul trăirilor eroilor. În La răscruce de vânturi, lucrurile se petrec exact în sens invers: cu toate ca întâmplările relatate pot să şocheze, să pară uneori incredibile, sunt prezentate, în majoritatea cazurilor, cu o mare claritate şi precizie.
“Critica literara a numit acest tip de scriitura „imaginaţie concretă” şi, ori de câte ori vorbeşte despre ea, nu uită sa spună ca Emily Bronte e „întemeietoarea acestei caracteristici a romanului englez modern”, J. A. Marshall. “După 1847, se vor întâlni tot mai des cazuri în care va fi definitorie forţa de a contopi obiectul sau acţiunea concretă cu descrierea senzaţiei produse de ele, forţa de a scrie despre vizibil şi tangibil cu intensitatea proprie poeziei: Emily Bronte a ridicat o povestire melodramatică la nivelul unei trairi tragice.“ - Dan Grigorescu
Melodrama romantică îşi datora imensul succes efectelor create de ambiguitate şi de vagul trăirilor eroilor. În La răscruce de vânturi, lucrurile se petrec exact în sens invers: cu toate ca întâmplările relatate pot să şocheze, să pară uneori incredibile, sunt prezentate, în majoritatea cazurilor, cu o mare claritate şi precizie.
“Critica literara a numit acest tip de scriitura „imaginaţie concretă” şi, ori de câte ori vorbeşte despre ea, nu uită sa spună ca Emily Bronte e „întemeietoarea acestei caracteristici a romanului englez modern”, J. A. Marshall. “După 1847, se vor întâlni tot mai des cazuri în care va fi definitorie forţa de a contopi obiectul sau acţiunea concretă cu descrierea senzaţiei produse de ele, forţa de a scrie despre vizibil şi tangibil cu intensitatea proprie poeziei: Emily Bronte a ridicat o povestire melodramatică la nivelul unei trairi tragice.“ - Dan Grigorescu