Primul val de Black Friday a generat cu 65% mai multe apariții în mass-media online autohtone față de cel de-al doilea val, arată o analiză de monitorizare realizată de MediaIQ, singurul serviciu românesc de media intelligence. Astfel, pe 22 noiembrie au fost scrise 1.675 de articole despre Black Friday, comparativ cu 590 de articole apărute pe 29 noiembrie.
În social media, menționările legate de Black Friday sunt comparabile pentru cele două perioade. În data de 22 noiembrie, au fost înregistrate 1.214 de menționări, în timp ce pe 29 noiembrie au existat 1.205 de menționări. Subiectul Black Friday a înregistrat un total de 9.310 de articole online și 7.490 menționări în social media, în intervalul 1-30 noiembrie 2013.
eMAG – cel mai menționat magazin online de IT
În ceea ce privește companiile asociate cu subiectul reducerilor din luna noiembrie, eMAG conduce detașat zona de magazine IT. În perioada 1-30 noiembrie, în contextul Black Friday, au apărut 2.223 de articole despre eMAG și 1.716 menționări în social media. Despre retailer-ul online s-a discutat cel mai mult tot pe data de 22 noiembrie, când au apărut 525 de articole referitoare la eMAG versus 122 de apariții online în data de 29 noiembrie.
În topul celor mai menționate magazine online de IT, în contextul Black Friday, se află și Evomag, F64 și PC Garage. Evomag a înregistrat 855 de apariții în mass-media online în luna noiembrie. Acesta este urmat de F64, cu 646 de apariții, și de PC Garage, cu 279 de articole online.
Domo – cel mai popular magazin de electrocasnice în mass-media online
Unii dintre cei mai mediatizați jucători din zona electrocasnicelor au fost Domo, Flanco și Altex. Primul a înregistrat 1.911 apariții în mass-media online, cu un vârf de expunere atins în 22 noiembrie, când au apărut 324 de articole referitoare la Domo. În perioada 1-