Principala gară a Timişoarei ar putea fi mutată dacă demararea lucrărilor de reabilitare şi modernizare vor întârzia, fiind blocate de tergiversarea procesului care are loc la Paris, între Ministerul Transporturilor şi firma israeliană care trebuia să realizeze lucrările.
“Împreună cu specialişti, am discutat această posibilitate de mutare a principalei gări, întrucât nu vom mai putea aştepta la infinit reabilitarea. Nu mai depinde de autorităţile române, procesul se judecă în Franţa, de justiţia de acolo depinde când se termină procesul, pentru a se clarifica situaţia şi pentru a putea începe lucrările“, a afirmat Robu.
Autorităţile locale aşteaptă organizarea licitaţiilor pentru începerea reabilitării Gării de Nord din Timişoara, acest nod feroviar bănăţean fiind tranzitat zilnic de aproape 80 de trenuri şi de peste 45 de mii de pasageri. Primul contract semnat, parafat şi finanţat pentru reabilitarea Gării de Nord Timişoara datează din 2003, când Compania Naţională de Căi Ferate CFR S.A. a contractat un credit extern în valoare de 24 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) pentru modernizarea a cinci mari staţii CFR din ţară.
Proiectul de modernizare a Gării de Nord Timişoara prevede lucrări ce cuprind amenajări ale parterului şi ale mezaninului cu spaţii comerciale, modernizarea zonelor publice, a intrărilor, a caselor de bilete, a porticului exterior, dar şi montarea instalaţiilor de încălzire a apei şi a grupurilor sanitare, la subsol, precum şi construirea unui lift exterior panoramic. Deşi lucrările – evaluate la 9,2 milioane de euro – trebuiau finalizate până în 2007, au fost realizate în proporţie de doar 30%, deoarece firma israeliană care trebuia să se ocupe de reabilitare nu s-a achitat de obligaţiile contractuale, Ministerul Transporturilor reziliind contractul, în 2008.
Fosta administraţi