Primul val de Black Friday a generat cu 65% mai multe apariţii în mass-media online autohtone faţă de cel de-al doilea val, arată o analiză de monitorizare realizată de MediaIQ. Astfel, pe 22 noiembrie au fost scrise 1.675 de articole despre Black Friday, comparativ cu 590 de articole apărute pe 29 noiembrie.
În social media, menţionările legate de Black Friday sunt comparabile pentru cele două perioade. În data de 22 noiembrie, au fost înregistrate 1.214 de menţionări, în timp ce pe 29 noiembrie au existat 1.205 de menţionări. Subiectul Black Friday a înregistrat un total de 9.310 de articole online şi 7.490 menţionări în social media, în intervalul 1-30 noiembrie 2013, potrivit unui comunicat MediaIQ, remis adevarul.ro.
eMAG – cel mai menţionat magazin online de IT
În ceea ce priveşte companiile asociate cu subiectul reducerilor din luna noiembrie, eMAG conduce detaşat zona de magazine IT. În perioada 1-30 noiembrie, în contextul Black Friday, au apărut 2.223 de articole despre eMAG şi 1.716 menţionări în social media. Despre retailer-ul online s-a discutat cel mai mult tot pe data de 22 noiembrie, când au apărut 525 de articole referitoare la eMAG versus 122 de apariţii online în data de 29 noiembrie.
În topul celor mai menţionate magazine online de IT, în contextul Black Friday, se află şi Evomag, F64 şi PC Garage. Evomag a înregistrat 855 de apariţii în mass-media online în luna noiembrie. Acesta este urmat de F64, cu 646 de apariţii, şi de PC Garage, cu 279 de articole online.
Domo – cel mai popular magazin de electrocasnice în mass-media online
Unii dintre cei mai mediatizaţi jucători din zona electrocasnicelor au fost Domo, Flanco şi Altex. Primul a înregistrat 1.911 apariţii în mass-media online, cu un vârf de expunere atins în 22 noiembrie, când au apărut 324 de articole referitoare la Domo. În perioada 1-30 noiembrie, a