China a inaugurat zilele acestea un nou terminal al Aeroportului Internaţional din Shenzen.
Seamănă cu un avion imens alb, acoperit într-un strat perforat din metal şi sticlă, a costat peste 730 de milioane de euro şi are o capacitate de 43 de milioane de pasageri pe an, însă ce folos: are contract doar cu o singură companie de zbor europeană!
Un câmp de bătălie
Ca un fapt inedit, este dotat cu o centrală solară de 10 megawaţi, care furnizează energie suficientă pentru 10.000 de gospodării din Statele Unite, după cum precizează şi Daily Mail.
Conceput de studioul de arhitectură Fuksas, cu sediul la Roma, Aeroportul Internaţional din Shenzhen Bao se întinde pe o suprafaţă uluitoare de 400.000 de metri pătraţi şi are capacitatea de 45 de milioane de pasageri pe an. Printre atracţiile sale turistice se numără o fostă carieră sovietică numită Minsk World, şi Dapeng Fortress, un câmp de bătălie datând din Războaiele Opiului din secolul al XIX-lea, împotriva „invadatorilor coloniilor britanice”!
Nimeni nu vrea
Terminalul de aproximativ 737 milioane de euro a fost inaugurat vineri printr-o ceremonie fastuoasă, în cadrul căreia un avion al companiei Shenzen a decolat spre Mongolia. Lăudat ca fiind o capodoperă a arhitecturii şi un simbol al exploziei Chinei în industria turismului global, noul terminal al Aeroportului Internaţional Shenzen are o problemă: nimeni nu pare să vrea să meargă acolo, după cum notează dailymail.co.uk.
Potrivit The Independent, ofertele prezentate pe site-ul aeroportului care asigură posibilitatea călătoriilor spre destinaţii îndepărtate precum Sydney sau Dubai nu există în realitate, pentru că nicio companie aeriană nu oferă servicii de zbor din sau către aceste oraşe.
Realitatea este că zbor