Proiectul autostrăzii către Focșani va fi demarat în 2014, iar finanțarea la acest tronson va fi asigurată din fonduri de coeziune și prin Mecanismul Conectarea Europei. Programul de autostrăzi pentru 2014-2020, „România 100 - Autostrăzi“ a fost prezentat, ieri, de premierul Victor Ponta, în fața grupurilor parlamentare ale USL. Prim ministrul a declarat că, pe finanţarea din fonduri de coeziune, va fi demarată autostrada Piteşti-Râmnicu Vâlcea, primul tronson care trece pe la Curtea de Argeş, dar şi autostrada Ungheni-Târgu-Neamţ-Bacău şi încă trei tronsoane, respectiv Bucureşti-Buzău-Focşani, autostrada Sud Bucureşti -Alexandria şi segmentul Craiova-Calafat. „Asta constituie trei miliarde de Euro şi se termină banii din fonduri de coeziune. Alţi bani nu avem în fondurile de coeziune. Aceste tronsoane le putem licita şi începe în 2014“, a spus premierul Ponta.
Parlamentarii care au participat la prezentarea proiectului au declarat pentru „Monitorul de Vrancea“ că președintele Consiliului Județean Vrancea şi al UNCJR, Marian Oprișan, i-a convins pe membrii Guvernului ca tronsonul Ploiești-Buzău, varianta inițială, să fie continuat până la Focșani. Ulterior, din 2015, ar urma să înceapă lucrările la tronsul de autostradă Focșani-Galați-Brăila. Finanțarea pentru acest tronson ar trebui asigurată din bugetul de stat. „Este un proiect important al USL, dar este şi un proiect al României în ansamblu - acela de a avea în mod realist o reţea de autostrăzi. Am stabilit anul 2018 ca orizont posibil de realizare a acestor autostrăzi, nu întâmplător - 2018 este un an important, când se vor împlini 100 de ani de când România a fost unită politic, dar nu este unită ca infrastructură”, a declarat premierul Victor Ponta.
Victor Ponta a propus elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare să fie obligate să continue proiectele începute. Premierul a d