România ocupă locul 45 mondial la Matematică, iar ţările din Asia au cea mai performantă educaţie din lume. Studiul PISA 2012, realizat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD), a evaluat peste 510.000 de elevi din 65 de ţări şi economii la Matematică, Lectură şi Ştiinţe.
Accentul a fost pus pe Matematică, potrivit OECD, deoarece abilităţile elevilor în acest domeniu influenţează capacitatea lor de a urma o formă de educaţie după liceu, precum şi veniturile viitoare.
Cele mai bune rezultate le-au înregistrat elevii din Shanghai-China, care au un nivel echivalent cu aproape 3 ani de şcolarizare peste majoritatea ţărilor OECD, Singapore, Hong Kong, Taipei, Coreea de Sud, Macao, Japonia, Liechtenstein, Elveţia şi Olanda.
Scorul României este de 445 (cu 4,9 puncte peste scorul de la ultima evaluare) faţă de 494 scorul mediu al ţărilor OECD şi faţă de 613 - scorul cel mai bun înregistrat anul acesta de Shanghai-China. Sub România se află Cipru, Bulgaria, Emiratele Arabe Unite, Kazahstan, Thailanda, Chile, Malaezia, Mexic, Muntenegru, Uruguay, Costa Rica, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia şi Peru.
La Lectură, România a înregistrat 438 de puncte (faţă de 496 media ţărilor OECD), ceea ce ne plasează pe locul 50 din 65 (cel mai bun scor l-a înregistrat tot Shanghai). Cu un nivel sub România sunt Bulgaria, Kazahstan, Malaezia, Mexic, Munetengru, Uruguay, Albania, Brazilia, Argentina, Tunisia, Iordania, Columbia, Qatar, Indonezia şi Peru. La Ştiinţe, România se află pe locul 49 cu 439 de puncte (faţă de 501 puncte media ţărilor OECD).
Studiul mai arată că elevii români sunt cel mai puţin motivaţi dintre copiii care au luat parte la cercetare, la mare distanţă de toţi ceilalţi. O altă concluzie a studiului spune că elevii ai căror părinţi au aşteptări ridicate au performanţe mai bune fa