Premierul Victor Ponta a prezentat marti un plan maret de dezvoltare a retelei de autostrazi din Romania pana in 2018. Surprinzator, Pitestiul, locul de unde Dacia, cel mai mare exportator al tarii, se chinuie de ani buni sa transporte autoturismele catre granita, este scos din ecuatie.
Vicepremierul Liviu Dragnea a declarat recent ca va exista o autostrada intre Sibiu si Pitesti, mentionand ca este posibil, in opinia sa, ca cea dintre Sibiu si Brasov sa fie construita prima.
La nici o luna dupa aceasta declaratie, prim ministrul Victor Ponta ne prezinta strategia de impanzire a tarii cu autostrazi pana in 2018. Printre tronsoanele “strategice” se numara Roman-Piatra Neamt, Pitesti-Ramnicu Valcea, Ploiesti-Buzau sau Bucuresti-Alexandria.
Pitesti si Craiova, locurile unde isi au fabricile Dacia si Ford, companii ale caror exporturi ne mentin cursul cat de cat stabil, sunt lasate in continuare de izbeliste, desi trebuia de la bun inceput ca minima conditie – infrastructura – sa le fie asigurata.
“N-ai cum sa nu vezi pe cine cu cine leaga autostrazile. Celei de la Brasov la Sibiu ii putem spune autostrada Cancescu. Cea spre Bacau ar fi bine sa poarte numele Hrebenciuc, cu prelungirea Fenechiu, spre Iasi v-ati prins, dar si Moldavia Autobahn spre Targu Neamt. Dragnea Motorway spre Alexandria e trasa cu o linie mai subtire, la fel ca si Olguta-Pitesti care se va finanta ori cu taxa ori din reluarea livrarilor de praz in Piata Obor din Capitala. Ca daca tineau cont de fabricile de automobile o duceau spre Pitesti de la Sibiu”, comenteaza Moise Guran pe biziday.ro.
Reactiile pe Facebook nu au intarziat sa apara. Iata mai jos una dintre ele:
“Traseul Sibiu - Pitesti este mutat pe la Ramnicu Valcea, ceea ce este o alta imposibilitate. Pentru ca daca A1 ajunge la Ramnicu Valcea, inseamna ca spre Sibiu va