Grupul Apple a cumpărat un startup care analizează datele asociate reţelelor de socializare, Topsy, cu peste 200 milioane de dolari, a anunţat, luni, cotidianul Wall Street Journal (WSJ), citat de AFP.
Nu se ştie deocamdată în ce fel grupul Apple va folosi noua companie, însă această achiziţie ar putea fi asociată cu noul serviciu de ascultare de muzică online al grupului american, precizează Wall Street Journal, care citează surse apropiate de acest dosar.
Topsy, potrivit WSJ, face parte dintr-un grup de companii partenere ale Twitter, care au acces la un număr mare de date asociate reţelelor de socializare.
Topsy, care are sediul la San Francisco, a anunţat la începutul lunii septembrie că va indexa toate tweet-urile publicate de la lansarea platformei de microblogging Twitter în 2006, creând astfel un motor de căutare cu plată, dedicat acestei reţele de socializare.
Grupul Apple a reamintit faptul că a cumpărat "din când în când mici companii din domeniul tehnologiei", dar, în general, nu vorbeşte nici despre proiectele sale, nici despre obiectivele sale.
Reprezentanţii companiei Topsy spun că doresc să îşi ajute clienţii "să analizeze instantaneu orice subiect, expresie sau hashtag, din toţi aceşti ani de mesaje, pe milioane de site-uri pe internet".
Analiza acestor date poate servi, de exemplu, pentru a evalua eficacitatea unei campanii publicitare pe reţelele de socializare.
Apple deţinea o reţea de socializare dedicată muzicii, denumită Ping, pe care a închis-o însă anul trecut. Grupul american prevedea lansarea, în toamna acestui an, a unui serviciu de ascultare de muzică online, denumit iTunes radio. Grupul Apple a cumpărat un startup care analizează datele asociate reţelelor de socializare, Topsy, cu peste 200 milioane de dolari, a anunţat, luni, cotidianul Wall Street Journal (WSJ), citat de AFP.