Patru tronsoane de autostradă care totalizează 105 kilometri vor fi date în folosinţă la sfârşitul anului, a declarat, marţi, premierul Victor Ponta, la Palatul Parlamentului.
Printre proiectele deja finanţate, în lucru, aproape de a fi inaugurate sau în fază de licitaţie, Ponta a menţionat tronsonul Nădlac - Arad, despre care a subliniat că este oprit, însă ”doar constructorul este în închisoare, iar cel care i-a dat lucrarea este prin Parlament”, şi tronsonul Timişoara - Lugoj - Deva - Sibiu, aflat în lucru.
”La finele acestui an se dau în folosinţă încă patru tronsoane totalizând 105 kilometri de autostradă. S-a finalizat licitaţia pentru Autostrada Sebeş - Turda şi, din economiile făcute la POS - T, putem licita şi construi din programul european 2007 - 2013 tronsonul de autostradă Turda - Târgu Mureş. Practic, în luna ianuarie, pot fi demarate toate procedurile şi ăştia sunt toţi banii pe 2007 - 2013”, a spus acesta, citat de Agerpres.
Potrivit premierului, în bugetul pe 2014 au fost prevăzute construcţia şi finalizarea segmentului de autostradă Borş - Suplacu de Barcău şi finanţarea lucrărilor necesare pentru unirea aglomerării urbane Galaţi - Brăila de autostrada inclusă pe Coridorul 9.
Şeful Guvernului arătat că după ''douăzeci şi ceva de ani de democraţie'' România are doar 530 de kilometri de autostradă.
”Asta este toată România, cu Autostradă de la Piteşti spre Constanţa, dar fără Centura Sud, care trebuie să unească cele două autostrăzi, Bucureşti - Ploieşti începută în 2006 sau 2007, 40 de kilometri finalizaţi în trei ani de mandat al domnului Boc, între Turda şi Gilău, Autostrada Arad - Timişoara şi încă o bucăţică spre Lugoj şi un mic tronson între Deva şi Orăştie - Centura Deva, de 34 de kilometri. Asta este tot ce are România în acest moment în materie de autostrăzi. Nu vorbesc despre cent