Dacia a fabricat marţi automobilul Duster cu numărul 500.000, acest model reprezentând circa 40% din producţia zilnică a constructorului. Mașina pleacă în Franța, principala piaţă de export pentru acest model.
Modelul Duster a fost lansat în martie 2010 și în numai trei ani și jumătate a ajuns la 500.000 de bucăți fabricate. În acest timp, 95% din producţia modelului a fost exportată, în special în ţările Europei Occidentale.
Duster-ul cu numărul 500.000, un Laureate 4x4, de culoare gris olive, echipat cu motorul 1.5 dCi 110 CP, va fi livrat unui client din Franţa, scrie într-un comunicat al Dacia.
La nivel european, mașinile Dacia se vând bine, în ciuda unei scăderi aproape generale a piețelor. Astfel, înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut, chiar dacă cu numai 0,1% în primele 11 luni ale anului, la 41.886 unităţi. E de remarcat că această majorare vine în timp ce piaţa germană a înregistrat un declin de 4,9%, la 2,74 milioane de maşini.
Cota de piaţă a Dacia în Germania s-a situat la 1,5% în primele 11 luni, potrivit datelor prezentate, marţi, de oficiul german pentru înmatriculări auto.
Înmatriculările sub marca Renault, deţinută de grupul francez cu acelaşi nume, au scăzut cu 8,2%, la 90.403 autoturisme. Grupul este prezent în Germania atât cu marca Renault, cât şi cu Dacia.
Dintre cele 33 de mărci analizate, doar zece au înregistrat creşteri în primele 11 luni. Vânzările Volkswagen, liderul pieţei cu o cotă de aproape 22%, au scăzut cu 6,6%, la 593.092 unităţi.
În Franța, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au înregistrat în luna noiembrie cea mai mare creştere în rândul mărcilor cu vânzări de volum, iar în primele 11 luni au consemnat a doua rată de creştere, după Fiat, în timp ce piaţa franceză a scăzut în ambele intevale analizate.
Astfel, înmatriculările Dacia au urcat cu 18%