Guvernul şi-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nădlac şi Constanţa, dar care nu va ajunge şi pe ruta Sibiu-Piteşti, aşa cum era stabilit iniţial, ci pe ruta Sibiu-Braşov-Ploieşti, potrivit unui document publicat de guvern, intitulat România 100, cu sugestie la faptul că în 2018 se vor împlini 100 de ani de la Marea Unire.
Cum vede guvernul reţeaua de autostrăzi până în 2018: Sibiu-Piteşti este “trasă pe dreapta” şi patru tronsoane vor fi construite în concesiune
Tot până în 2018 guvernul promite că va finaliza mai multe alte autostrăzi, printre care Calafat-Craiova-Piteşti, Piteşti-Râmnicu Vâlcea, Alexandria-Bucureşti, Ploieşti-Galaţi, Braşov-Iaţi-Ungheni, Piatra Neamţ-Roman, Borş-Oradea-Cluj Napoca-Sebeş, Turda-Târgu Mureş. Statul ar urma să construiască în concesiune tronsoanele Suplacu de Barcău-Gilău, Comarnic-Braşov, Comarnic-Ploieşti, respectiv Piteşti-Craiova. Deşi a demarat procedurile de concesiune anul acesta şi pentru inelul de centură sud al Capitalei la standard de autostradă, guvernul nu pomeneşte nimic despre acest tronson în documentul România 100.
Cum comentează cititorii ZF
Guvernul şi-a asumat să folosească în perioada 2014-2020 3 miliarde de euro din fonduri europene de coeziune şi alte 1,8 miliarde de euro din fonduri europene de dezvoltare regională. De asemenea, guvernul promite circa 750 de milioane de euro anual de la bugetul de stat, din fondul ce ar urma să fie creat din indexarea accizei pe combustibil. O altă modalitate de finanţare a autostrăzilor vor fi concesiunile şi parteneriatele public-private, în cadrul cărora fondurile de la bugetul de stat nu pot depăşi 49%.
Guvernul şi-a planificat să finalizeze până în 2018 o autostradă care să traverseze de la vest la est România, între Nădlac şi Constanţa, dar care nu va aju