Miercuri, 4 decembrie, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA a semnat contractul de „Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara – Lugoj, Lot 2”. Contractul a fost atribuit în urma unei licitaţii deschise Asocierii TIRRENA SCAVI SPA – SOCIETA ITALIANA PER CONDOTTE D’ACQUA SPA şi are o valoare totală de 423.356.307,32 lei fără TVA.
Finanţarea este asigurată din Fonduri Europene (Fonduri de Coeziune - 85%) şi fonduri de la Bugetul de Stat (Guvernul României -15%). Contractul vizează proiectarea şi execuţia lucrărilor pe autostrada Timişoara-Lugoj, Lot 2 km 54+000 – Km 79+625 şi are o lungime totală aproximativă de 25,625 km. Lotul doi al autostrăzii Timişoara-Lugoj este cel care lipsea de pe traseul autostrăzii din Timiş. Practic, lotul Timişoara-Arad e finalizat, iar Timişoara-Remetea la fel. De la Remetea la Chizătău este o mare gaură – lotul doi, iar de acolo tronsonul Chizătău-Traian Vuia este aproape finalizat. Este unul din tronsoanele care lipseau pentru a se face o autostradă completă pe teritoriul judeţului Timiş.
Contestaţii, contestaţii...
De-a lungul timpului, în cazul acestui lot de autostradă, al doilea de pe Timişoara-Lugoj, s-au făcut nenumărate contestaţii şi precedentele licitaţii au fost anulate. La ultima licitaţie câştigătoare a fost declarată oferta consorţiului format din Tirena Scavi Spa şi Societa Italiana Per Condotte D’acqua Spa. Licitaţia a fost din nou contestată. Firma Selina a solicitat anularea comunicării rezultatului procedurii nr. 92/59305 din 09.09.2013, precum şi a tuturor actelor ce au stat la baza emiterii acesteia. De asemenea, a mai cerut obligarea autorităţii contractante la reevaluarea ofertei depuse de asocierea S.C. SELINA S.R.L. – DOPRASTAV AS – S.C. SODI CONSTRUCŢII S.R.L., cu consecinţa declarării acesteia drept admisibilă; obligarea autorităţii contractante la reev