În acest an, bugetul mediu total alocat pentru Crăciun şi Revelion înregistrează o creştere comparativ cu anul anterior, atingând valoarea de 1.541,68 lei (acesta a avut valoarea de 1.255,47 lei în 2012, 1.046,75 lei în 2011, 1.052,48 lei în anul 2010 şi 1.523,29 lei în 2009). Principalul motiv de creştere a acestui buget poate fi faptul că preţurile la majoritatea produselor şi a serviciilor de pe piaţa românească au crescut în decursul anului, arată un studiu realizat de Mednet Marketing Research Center.
Creşterea bugetului alocat pentru Crăciun şi Revelion se resimte la categoria de produse alimentare (carne, cozonac etc.), bugetul mediu pe care respondenţii intenţionează să-l aloce pentru mâncare şi băutură fiind de 600,76 lei (comparativ cu 501,04 lei în 2012, 422,27 lei în 2011, 491,54 lei în 2010 şi 556,13 lei în 2009).
O creştere este înregistrată şi pentru categoria de produse nealimentare. Astfel, pentru produsele nealimentare specifice Sărbătorilor de iarnă (haine, încălţăminte, cosmetice etc.), orăşenii intenţionează să aloce, în medie, 498,63 lei (comparativ cu 414,08 lei în 2012, 397,72 lei în 2011, 302,07 în 2010 şi 321,09 lei în 2009).
Excursii, restaurante şi cadouri
În ceea ce priveşte călătoriile/excursiile organizate în perioada Sărbătorilor de iarnă, se înregistrează de asemenea o creştere, persoanele intervievate sunt dispuse să aloce un buget mediu de 1.524,47 lei (comparativ cu 1.384,17 lei în 2012, 1.332,41 lei în 2011, 1.351,79 lei în 2010 şi 1.312,50 lei în 2009).
O altă categorie de cheltuieli prilejuită de Sărbătorile de iarnă este cea a „ieşirilor în oraş/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intenţionează să aloce, în medie, aproximativ aceeaşi suma ca şi anul trecut (378,02 lei).
Şi în acest an, majoritatea respondenţilor (87,1%) intenţionează să ofere cadouri celor dragi cu ocazia C