APIA propune închiderea programului din 2015 şi găsirea unor alte soluţii de stimulare a industriei auto
Asociaţia consideră că timbrul de mediu ar trebui calculat în funcţie de nivelul de poluare şi vechime, nu în funcţie de capacitatea cilindrică
Între 2005 şi 2012 au fost casate aproximativ 450.000 de automobile şi au fost vândute 216.000 de unităţi
Nemulţumiţi de evoluţia industriei auto din ultimii ani, producătorii şi importatorii de autoturisme propun ca anul viitor să fie ultimul în care se va derula programul "Rabla", impunându-se ca oficialii să găsească alte soluţii de stimulare a acestui sector, cum ar fi modificarea modului de calcul al timbrului de mediu astfel încât să se ţină cont de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 şi vechimea autoturismului.
"În prezent asociaţia are un punct de vedere comun, de susţinere a acestui program şi pentru anul viitor, în 2014. Dar, am dori să fie ultimul an în care acest program să se mai desfăşoare", a declarat ieri, citat de Mediafax, preşedintele Consiliului Director al asociaţiei, Ernest-Virgil Popovici.
Amintind că în perioada 2005 - 2012 au fost casate aproximativ 450.000 de automobile şi au fost cumpărate doar 216.000 de maşini, producătorii şi importatorii s-au arătat de acord cu începerea programului la jumătatea lunii februarie, menţinerea valorii de 1.500 de euro pe tichet, şi emiterea unui număr de vouchere similar cu cel din 2013.
"Pentru 2015 va trebui înlocuit actualul sistem de calcul al impozitului în funcţie de capacitatea cilindrică cu un impozit calculat în funcţie de nivelul de poluare, norma Euro, emisia de CO2 şi vechimea autoturismului", a spus Popovici.
Înmatriculările maşinilor SH din 2013, aproape la nivelul anului 2008
Pe de altă parte, nici timbrul de mediu nu pare să ajute prea mult industria auto şi nici bugetul de s