Guvernul USL a schimbat traseul şi promite că magistrala rutieră va fi gata peste nouă ani. La inaugurarea lucrărilor, PSD promitea că aceasta se va finaliza în 2013.
La semnarea contractului cu americanii de la Bechtel, promisiunile guvernului Adrian Năstase erau că aceasta va fi finalizată până în 2013. Anul în cauză este în curs de încheiere şi din cei 415 km ai autostrăzii s-au finalizat doar 52. Revenit la guvernare, alături de liberali, PSD promite un nou termen: 2022, care include o întreagă reţea de autostrăzi care vor brăzda ţara.
Guvernul Ponta a lansat un program intitulat „România 100", cuprinzând o proiecţie a ritmului de construire a autostrăzilor în România, precum şi a modalităţilor de finanţare a diferitelor tronsoane. Vechiul proiect al Autostrăzii Transilvania a fost abandonat, astfel încât Clujul nu se va mai lega de Braşov prin Târgu Mureş (deşi se va construi un segment de autostradă între Câmpia Turzii şi reşedinţa judeţului vecin), ci prin Sebeş-Sibiu, „cotirea" traseului petrecându-se la Turda şi eliminând, practic, Câmpia Turzii de pe traseul direct al autostrăzii. Practic, din vechea A3 va rămâne segmentul Borş-Turda, care se va lega la Sebeş, de coridorul IV, care va duce până la Constanţa şi „apendicele" care va pleca din Turda şi va rămâne suspendat la Târgu Mureş.
Conform documentului menţionat, tronsonul Suplacu de Barcău - Borş va fi finalizat integral cu fonduri bugetare, în anul viitor urmând a fi alocaţi 256,5 milioane de lei. Pentru finaţarea acestui tronson, în proiectul de buget pe 2014 există şi o proiecţie bugetară multianuală, care propune 379,9 milioane de lei în 2015 şi 510,4 milioane d în 2016, când, teoretic, acest segment ar trebui dat în circulaţie. „Eu mă bucur foarte mult că proiectul a fost inclus pe acest tip de proiecţie bugetară multianuală, ceea ce dovedeşte seriozitatea guvernului în a finan