Astfel, in jur de 81,8% dintre persoanele intervievate ofera cadouri celor dragi de Mos Nicolae, acestea cheltuind in medie aproape 290 de lei. Respondentii vor oferi celor dragi, cu acesta ocazie, dulciuri (54,3%), articole de imbracaminte / incaltaminte (41,3%), precum si jucarii (36,1%).
In acest an, bugetul mediu total alocat pentru Craciun si Revelion inregistreaza o crestere comparativ cu anul anterior atingand valoarea de 1.541 de lei (acesta a avut valoarea de 1.255,47 lei in 2012).
Principalul motiv de crestere a acestui buget poate fi faptul ca preturile la majoritatea produselor si a serviciilor de pe piata romaneasca au crescut in decursul anului.O treime dintre oraseni spun ca bugetul este mai mic decat in 2012
De asemenea, in jur de 33,5% dintre respondenti afirma ca acest buget este mai mic decat cel din 2012.
Practic, cresterea bugetului mediu alocat pentru sarbatorile de iarna constituie o crestere relativa cauzata, in primul rand, de maririle de preturi.
Cresterea bugetului alocat pentru Craciun si Revelion se resimte la categoria de produse alimentare (carne, cozonac), bugetul mediu pe care respondentii intentioneaza sa-l aloce pentru mancare si bautura fiind de 600 de lei (comparativ cu 501 lei in 2012).
Romanii vor cheltui mai mult de sarbatori si pentru produse nealimentare specifice sarbatorilor de Iarna (haine, incaltaminte, cosmetice etc.), orasenii intentioneaza sa aloce, in medie, 498 lei (comparativ cu 414 lei in 2012).
In ceea ce priveste calatoriile/excursiile organizate in perioada sarbatorilor de Iarna se inregistreaza un avans, persoanele intervievate dorind sa aloce un buget mediu de 1.524 de lei (comparativ cu 1.388 lei in 2012).
Citeste si:STUDIU 9 din 10 mame, copii si dascali spun ca doresc continuarea programului "Cornul si laptele"Studiu: 9 din 10 oraseni cumpara produse marca propri