La aproape doi ani şi jumătate de la începerea acţiunii în instanţă în cazul celor 23 de persoane acuzate de furt de motorină în Gara Jibou, soluţia instanţei se lasă aşteptată. Procesul se află acum la cel de-al 31-lea termen.
Cinci poliţişti de la Transporturi Feroviare Jibou şi 18 lucrători ai Staţiei CFR Jibou au fost trimişi în judecată la sfârşitul lunii mai 2011, fiind acuzaţi de delapidare, furt calificat, dare/luare de mită. Primul termen al procesului, aflat pe rolul Tribunalului Sălaj, a fost programat pentru 15 iunie 2011, de atunci înregistrându-se încă 30 de termene. De fiecare dată, instanţa a decis să amâne soluţia, motivele fiind diverse: pregătirea apărării, audierea inculpaţilor ori a martorilor, efectuarea expertizei, refacerea expertizei contabile, lipsa completării la expertiză, studiul completării la expertiză, desemnarea unui nou apărător din oficiu, ca urmare a decesului avocatului unuia dintre inculpaţi. La ultima înfăţişare, cea din 3 decembrie, magistraţii Tribunalului au decis să dea o nouă amânare, pentru data de 9 decembrie, de această dată pentru pregătirea apărării şi audierea expertului.
„Unul dintre principiile dreptului procesual penal în reprezintă cel al celerităţii, însă vorbim despre cauză complexă, cu un număr mare de inculpaţi, care a necesitat efectuarea de expertize, administrarea de probe”, a explicat judecătorul Claudia Tomşa, purtătorul de cuvânt al Tribunalului Sălaj.
Potrivit procurorilor Parchetului de pe lângă Tribunalul Sălaj, în perioada februarie-mai 2010, CFR Călători a fost prejudiciată cu 14.612 litri de motorină şi 180 de litri de ulei din locomotivele ce staţionau în Gara Jibou. Mecanicii sustrăgeau la sosirea din fiecare cursă între 20 şi 200 de litri de motorină, din care între cinci şi 10 litri era oferită cu titlu de mită celor cinci agenţi de poliţie TF, pentru ca aceştia să nu cons