Strategia Guvernului USL privind construcția de autostrăzi este realistă și este bazată pe fondurile aflate la dispoziție, fiind astfel diferită față de restul strategiilor în domeniu de până acum, a declarat miercuri premierul Victor Ponta, informeaza Agerpres.
"Mulțumesc celor care m-au sprijinit pentru a prezenta ieri strategia privind autostrăzile, doamna ministru Mănescu, domnul ministru Șova și ceilalți miniștri, în special la Finanțe, pentru că era vorba de finanțare. Sigur, nu toată lumea e fericită că trece autostrada peste tot. Cei care ne critică cel mai tare sunt cei care în patru ani de zile au făcut 40 de kilometri, nouă kilometri de autostradă pe an, dar această strategie are o uriașă diferență față de restul strategiilor. Este realistă și este bazată pe banii pe care-i avem și pe lucruri pe care le putem face, nu pe povești nemuritoare. Repet, în special de la cei care au făcut nouă kilometri pe an și acum ne spun nouă cum ar trebui să facem mai bine", a afirmat Ponta.
Premierul și-a exprimat încrederea că din fondurile provenite din "finanțările europene, concesiuni" și restul surselor de finanțare menționate în strategie "în 2018 România va avea, în sfârșit, toate provinciile istorice unite printr-o rețea de autostrăzi". "Acesta este unul din lucrurile bune pe care actualul guvern le va lăsa pentru viitor", a subliniat Victor Ponta.
România are la dispoziție patru surse de finanțare pentru construcția de autostrăzi, fondurile de coeziune, fondurile de dezvoltare regională, finanțarea din parteneriate de tip public-privat și bugetul de stat, la acest ultim capitol din taxa de șapte eurocenți urmând să fie adunate între 750 de milioane de euro și un miliard de euro, a declarat premierul marți la Parlament.
"Există doar patru surse de finanțare. Din fondurile de coeziune avem voie să finanțăm acele șosele și autostrăzi afl