Costurile realizării Autostrăzii Bucureşti - Alexandria sunt estimate la 400 de milioane de euro, iar conform studiilor de trafic, aceasta are trafic de autostradă, a declarat, marţi, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.
El a explicat că tronsonul Bucureşti - Alexandria face parte din Autostrada Sudului, respectiv Bucureşti - Alexandria - Craiova - Calafat - Turnu Severin - Lugoj - Deva - Arad - Oradea, care se află pe Coridorul IV A, considerat de Comisia Europeană cel mai important coridor european pentru transportul de tranzit.
'Din fondurile de coeziune, unde noi avem trei miliarde de euro, nu putem finanţa decât autostrăzi care se află pe reţeaua principală a reţelei transeuropene de transport. Deci, numai acelea pot fi finanţate din coeziune. Autostrada Sudului este Bucureşti - Alexandria - Craiova - Calafat - Turnu Severin - Lugoj - Deva - Arad - Oradea. Dacă veţi vedea studiile de trafic, veţi vedea că pe Bucureşti - Alexandria - Craiova chiar există trafic de autostradă. Problema este că putem finanţa din coeziune doar ce se află pe coridoarele principale, iar Alexandria se află pe coridorul principal. Nu l-am făcut noi. Ultima oară coridoarele au fost modificate în martie 2012 de fostul ministru Nazare, deci nu putem fi bănuiţi că am pus-o noi. Este pusă şi trebuie să finanţăm din coeziune ceea ce se află pe aceste coridoare principale', a explicat Şova, la Realitatea TV.
Potrivit acestuia, realizarea acestui tronson va costa 400 de milioane de euro şi nu se pune problema amortizării la autostrăzile făcute din bani europeni.
'Problema amortizării se pune când o faci în concesiune sau în Parteneriat Public Privat. Ea va fi făcută 85% din fonduri europene. Pot să vă spun cu certitudine că pe studiile de trafic are trafic de autostradă', a