Scris de Alin Gherasim - Serviciul de Ambulanţă Judeţean Arad nu a făcut nicio angajare în 2013, deşi are nevoie de câteva zeci de oameni.
ARAD. Serviciul de Ambulanţă Judeţean Arad (SAJ) a început să sufere de lipsa personalului încă de acum 4-5 ani, când exodul cadrelor medicale spre Occident a atins punctul maxim. Însă de atunci situaţia nu a mai revenit la normal. Nici măcar în anul de graţie 2013, când Guvernul a permis, din luna iunie, ca în instituţiile statului să fie posibile angajări pe locuri lăsate vacante în urma demisiilor unor angajaţi. Dar apariţia acestei legi nu a însemnat, neapărat, că se şi pot face angajări. De exemplu, la Ambulanţă nu a fost angajată nicio persoană anul acesta, chiar dacă unii dintre angajaţi au plecat de la acest loc de muncă.
„Deşi situaţia legală ne lăsa să facem angajări, situaţia financiară nu ne-a permis acest lucru”, a declarat doctorul Roberto Schill, directorul SAJ. Problema vine, însă, tot de la Bucureşti, mai precis de la Ministerul Sănătăţii. Cu toate că suntem în ultima lună a anului 2013, nici măcar acum nu a fost aprobat statul de funcţii pentru serviciul arădean. Mai mult, nici bugetul nu a fost acoperit până la finele anului în curs, aşa că nu s-a putut pune problema de angajări. Şi asta chiar dacă situaţia cadrelor medicale şi a şoferilor de la Ambulanţă este una destul de delicată, iar serviciul judeţean ar avea nevoie de câteva zeci de oameni pentru a funcţiona la parametri normali.
Iar pentru ca județul să rămână acoperit de echipaje de acordare a primului ajutor, s-a recurs din nou la singura variantă aflată la îndemână: ore suplimentare. „Pentru a putea asigura un număr satisfăcător de echipaje de urgență, personalul operativ existent a efectuat ore suplimentare. Pentru un interval scurt de timp, acest fapt este bun, dar pe termen îndelungat orele suplimentare duc la surmenarea personalului