• Chestionarele completate de bolnavii din spitale arata ca situatia din unitatile medicale este departe de a fi una normala • Sondajele privind satisfactia pacientului au fost introduse pentru prima data anul acesta, drept clauza obligatorie in contractul incheiat cu Casa de Asigurari de Sanatate Iasi si spitale • Intrebarile la care trebuie sa raspunda pacientii se refera la serviciile medicale, comportamentul personalului medical, recompensarea medicilor sau a asistentilor medicali
Dupa ce au citit chestionarele completate de pacienti pe perioada spitalizarii, managerii spitalelor spun ca vor cauta solutii pentru a remedia problemele semnalate de acestia. Bolnavii au primit la internare un chestionar cu intrebari referitoare la serviciile medicale de care au beneficiat, comportamentul personalului medical, conditionarea ingrijirilor medicale, recompensarea medicilor, asistentelor, infirmierelor, conditiile de cazare sau hrana primita. Chiar daca acel chestionar privind satisfactia pacientului este anonim, multi bolnavi nu au dorit sa-l completeze. O mare parte dintre cei care au raspuns la intrebari sunt nemultumiti de alimentatie, de timpul mare de asteptare, dar si de conditiile de cazare.
La Spitalul Prof. Dr. Nicolae Oblu (Neurochirurgie) din Iasi, pacientii se plang ca sunt nevoiti sa astepte chiar si trei zile pentru o interventie chirurgicala. "La noi in spital cam 25 la suta dintre pacientii externati au completat chestionarul. Majoritatea sunt nemultumiti de timpul mare de asteptare la sala de operatie. Intr-adevar, pentru interventia chirurgicala bolnavul trebuie sa astepte doua-trei zile. Vorbesc de pacientii cu boli cronice, pentru ca urgentele nu au timp de asteptare. Imi este greu sa programez pacientii la salile de operatie. Ca sa se opereze non-stop, nu avem nici personal suficient, iar orele suplimentare nu le putem plati. C