Compania adidas a lansat „brazuca”, mingea oficială a Cupei Mondiale FIFA Brazilia 2014, cu un eveniment inedit pentru nou-nascuţi. Pornind de la un proverb local, ce spune că „fiecare brazilian se naşte cu o minge de fotbal la picioare", adidas a decis să ofere fiecărui copil ce s-a născut marţi în cele 12 oraşe-gazdă ale Campionatului Mondial câte o minge „brazuca”.
Un milion de fani brazilieni ai fotbalului au ales numele mingii, care înseamnă brazilian. Culorile şi designul s-au inspirat din tradiţionalele brăţări cu dorinţe pe care le poartă brazilienii (fita do Senhor do Bonfim da Bahia) şi scot în evidenţă energia şi veselia asociate fotbalului brazilian.
Mingea „brazuca” a fost testată de peste 600 dintre cei mai buni jucători de fotbal din lume. 30 de echipe din 10 ţări au încercat noua minge, pentru a se asigura că se potriveşte tuturor standardelor.
Printre cluburile care au testat „brazuca” se numără AC Milan, Bayern Munchen, Palmeiras şi Fluminese. Printre jucătorii care au folosit noua minge se numără Leo Messi, Iker Casillas, Bastian Schweinsteiger şi Zinedine Zidane.
Dani Alves spune: "brazuca este o minge fantastică şi o să ne distrăm cu ea pe teren. adidas a creat o minge care arată incredibil, aşa cum ar trebui să arate o minge pentru o competiţie ca FIFA World Cup. Însă, cel mai important este faptul că se mişcă bine pe teren şi în aer. Sunt sigur că toţi jucătorii o vor îndrăgi. Odată cu brazuca, nivelul meu de emoţie a crescut foarte mult şi de-abia aştept primul meci!”
Căpitanul Spaniei, Iker Casillas, adaugă:"brazuca are un design extraordinar, care arată spiritul Braziliei. Acum, după ce adidas a lansat mingea, campionatul pare din ce în ce mai aproape. Sunt nerăbdător să joc în Brazilia cu această minge. Poate că brazuca ne va ajuta să obţinem acelaşi rezultat ca în 2010.” Mingea „brazuca” este disponibilă, de