Conform unui studiu de piaţă Mednet, companie cu 19 ani de experienţă în studiul de piaţă, cheltuielile în luna decembrie ale unei familii de români vor ajunge în jurul sumei de 1.500 de lei, cumulând atât cheltuielile de Moş Nicolae, cât şi cele de Crăciun şi Revelion.
Cheltuim mai mult decât anul trecut, nu pentru că avem bani mai mulţi, ci pentru că preţurile produselor au crescut considerabil.
De Moş Nicolae, 81 la sută dintre respondenţi au menţionat că vor cheltui pentru cadouri în jurul a 285 de lei. Cei mai mulţi îşi orientează opţiunile spre dulciuri, apoi îmbrăcăminte sau încălţăminte. Cărţile şi bijuteriile sunt ultimele pe lista opţiunilor.
De Crăciun şi Revelion cheltuielile se învârt în jurul sumei de 1.500 de lei. Din 2010 până în prezent, suma de cheltuială pentru aceste două evenimente festive a crescut în fiecare an câte puţin. Cauza o reprezintă creşterea preţurilor produselor şi serviciilor, nu bugetul nostru mai cuprinzător. Dacă suma medie pentru cumpărăturile alimentare se învârte în jurul a 600 de lei, pentru cadouri românii sunt pregătiţi să aloce aproximativ 465 de lei. De Crăciun, cele mai frecvente cadouri vor fi articolele de îmbrăcăminte, parfumurile şi jucăriile.
Mai mult de jumătate dintre respondenţi susţin că nu vor cumpăra brad natural. Cei mai mulţi au deja un brad artificial, pe care-l vor împodobi cu ornamentele de anul trecut. 90 la sută dintre respondenţi aleg ca Revelionul să-l petreacă în ţară, dintre care 73 la sută alături de familie şi prieteni.
Conform unui studiu de piaţă Mednet, companie cu 19 ani de experienţă în studiul de piaţă, cheltuielile în luna decembrie ale unei familii de români vor ajunge în jurul sumei de 1.500 de lei, cumulând atât cheltuielile de Moş Nicolae, cât şi cele de Crăciun şi Revelion.
Cheltuim mai mult decât anul trecut, nu pentru