Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 21 – 27 noiembrie 2013. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.
Moș Nicolae, o sărbătoare importantă pentru români, determină 81,8% dintre persoanele intervievate să ofere cadouri celor dragi, suma medie estimată a fi cheltuită în acest scop fiind de 289,57 lei. În ceea ce privește tipul cadourilor alese, respondenții vor oferi celor dragi, cu acestă ocazie, dulciuri (54,3%), articole de îmbrăcăminte / încălțăminte (41,3%), precum și jucării (36,1%).
În acest an, bugetul mediu total alocat pentru Crăciun şi Revelion înregistrează o creștere comparativ cu anul anterior atingând valoarea de 1.541,68 lei (acesta a avut valoarea de 1.255,47 lei în 2012, 1.046,75 lei în 2011, 1.052,48 lei în anul 2010 și 1.523,29 lei în 2009). Principalul motiv de creștere a acestui buget poate fi faptul că prețurile la majoritatea produselor și a serviciilor de pe piața românească au crescut în decursul anului. Un procent de 33,5% dintre respondenţi afirmă că acest buget este mai mic decât cel din 2012, astfel putem concluziona și de aici, că această creștere a bugetului mediu alocat pentru Sărbătorile de Iarnă constituie o creștere relativă cauzată, în primul rând, de măririle de prețuri.
Creșterea bugetului alocat pentru Crăciun și Revelion se resimte la categoria de produse alimentare (carne, cozonac etc.), bugetul mediu pe care respondenții intenționează să-l aloce pentru mâncare și băutură fiind de 600,76 lei (comparativ cu 501,04 lei în 2012, 422,27 lei în 2011, 491,54 lei în 2010 și 556,13 lei în 2009).
O creștere este înregistrată și pentru categoria de produse nealimentare. Astfel, pentru produsele nealimentare specifice Sărbătorilor d